Mijn eerste week - Reisverslag uit Vézac, Frankrijk van Daphne Seghers - WaarBenJij.nu Mijn eerste week - Reisverslag uit Vézac, Frankrijk van Daphne Seghers - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

15 Juni 2014 | Frankrijk, Vézac

Hallo allemaal,

Hier is ie dan, mijn aller-eerste blog vanuit Frankrijk.
Na een weekend lang feesten op Vestrock, ben ik op maandag 9 juni richting Frankrijk vertrokken. Gelukkig vloog ik pas ´savonds om 19.00 uur en kon ik op mijn gemak mijn koffer inpakken en de laatste dingetjes bij elkaar sprokkelen. Oma is ook mee gegaan naar het vliegveld in Brussel om mij uit te zwaaien. Daar hebben we nog even een broodje gegeten en vervolgens moest ik dan echt ALLEEN door de douane.
Eenmaal door de douane ging het erg snel en voor ik het wist kon ik instappen in het vliegtuig. In Brussel begon het net heel hard te regenen en onweren. In de lucht heb ik hier verder geen last van gehad. Naar mijn idee hing ik nog maar een kwartiertje in de lucht, toen de piloot aan gaf dat we alweer gingen landen. Prima zo´n korte vlucht. Het vliegveld in Bergerac, waar ik landde, was erg primitief. De bagageband lag in een boerenschuur en verder was er niet echt veel te beleven. Ik had een email gekregen van Derrick dat een Nederlandse vriend van hem mij zou ophalen met de taxi. Hij was een half uurtje verlaat dus ik heb buiten op hem gewacht. De rit naar de camping duurde ongeveer een uurtje en hij heeft me veel over de omgeving verteld. Ook vertelde hij dat zijn gezin ook een Nederlandse au-pair krijgt binnen een week. Lijkt me erg leuk om met haar kennis te maken en af en toe wat leuks samen te doen.
Pas rond 22.30uur arriveerde ik op de camping. De eerste kennismaking met de ouders was positief en aan de keukentafel hebben we nog even gekletst. Ze hebben me het huis laten zien en mijn kamer. Ik slaap op de eerste verdieping samen met de meisjes. Samen met hun deel ik een badkamer. Mijn kamer is verder erg netjes en groot. Meer dan een bed heb ik eigenlijk niet nodig.
De dag erop ben ik om 9.00 opgestaan. De oudste was al naar school, maar de jongste is nog thuis. Caroline heeft me wat regels en afspraken verteld en samen hebben we een rondje over de camping gelopen. De jongste (Cléo) moet nog wel erg aan mij wennen en is nog erg aan haar ouders gehecht. Dit moet zijn tijd hebben en komt hopelijk helemaal goed. Ondertussen ook kennis gemaakt met de hond. Jeetje, wat is dat een groot beest. Een grote zwarte bouvier. Gelukkig zit hij in een hok achter het huis. Hij waakt vooral heel erg, maar tijdens het wandelen luistert hij enorm goed en doet hij niemand iets kwaad.
Aan het einde van de dag zijn we de oudste (Emmy) gaan ophalen van school. Zij is helemaal anders dan haar jongere zusje. Ik kreeg gelijk een knuffel en een kus en zij vindt het hartstikke leuk dat ik er ben.
De ouders van Derrick hebben naast de camping een huis gebouwd en zijn gelijk met mij gearriveerd. Zij zijn regelmatig voor langere tijd in Frankrijk en nu blijven ze ook tot half juli. Ik heb kennis met hun gemaakt en inmiddels hebben zij mij ook al veel over de omgeving verteld.
Inmiddels is er al een week voorbij en heb ik het dagelijks leven van het gezin op de camping meegemaakt. Ik ken de regels en afspraken en weet waar ik alles kan vinden. Op dit moment is het nog erg rustig op de camping. Maar omdat ik er nu al ben, kunnen Derrick en Caroline al veel klusjes op de camping doen en de kinderen bij mij laten. Wanneer de ouders weg zijn, gaat het met de jongste ook goed. Ondanks dat ze haar ouders dan erg mist, speelt ze wel gewoon met mij. En als ze ziet hoe haar oudere zus op mij reageert, dan doet ze dat van zelf na.
Ik had gedacht dat ik erg zou moeten wennen aan het ritme wat ze hier in Frankrijk hebben, maar dat valt tot nu toe erg mee. Het is zo dat ze smiddags erg laat eten (rond 14.00uur) en dat is vaak voor hun de hoofdmaaltijd. Vervolgens eten ze pas rond 20.30uur hun avondeten. Meestal is dit dan gewoon brood of soep of restjes van de vorige dagen. De eerste dag is dit wel wennen, maar de tweede was ik er al aardig aan gewend. Wel moet ik oppassen met mijn gewicht, want Derrick en Caroline hebben me verteld dat al hun vorige au-pairs tussen de 5 en 10 kilo zijn aangekomen. Ik hoop niet dat dat voor mij geldt hahaha.
Vandaag (zondag 15 juni) heb ik een vrijdag dag. Mijn vaste vrije dagen zijn op zondag en maandag. Als iemand wil skypen of bellen, dan zijn dat de handigste dagen. Vanmorgen ben ik een rondje gaan hardlopen. Pff, dat is wel erg wennen met al dat hoogte verschil hier. Er zijn wel een aantal mooie routes in de omgeving en ik heb zelf ook een mooi pad gevonden langs de Dordogne om te rennen. Vanmiddag ben ik naar chateau Beynac gewandeld. Hier in de omgeving stikt het van de kastelen. Chateau Beynac is vanaf de camping te voet te bereiken. Wel even een flinke klim naar boven, maar het uitzicht is prachtig.

Nou, ik hoop dat ik jullie via deze weg goed op de hoogte kan houden van wat ik hier allemaal doe en mee maak. Ik zal proberen er elke week wat op te zetten.

Groetjes
Daphne

  • 15 Juni 2014 - 21:43

    Mama:

    Hee Duckie,

    Hartstikke leuk je eerste verslag. We zijn vanmiddag naar opa geweest(Vaderdag) Tante Rita en tante Astrid waren er ook. De groeten van hen allemaal. Al op de hoogte dat erin Australië een meisje is geboren? Nog geen naam bekend.
    Het was dweildag vandaag,en heel mooi weer.
    Papa ligt naar de voetbal te kijken, jullie waarschijnlijk ook?
    Dat de beste mogen winnen. Toch?
    Morgenavond skypen?

    Liefs Mam en pap.

  • 16 Juni 2014 - 19:12

    Jolien:

    Haaaaaaaaallllllooooooo!

    Wat klinkt het super gaaf! Dat is wel goed vol te houden, toch?
    Heb op de site gekeken van de camping. Ziet er gezellig uit en een mooie omgeving! Krijg er gewoon vakantiekriebels van.

    Tot je volgende verslag!
    Saluutjes,
    Jolien

  • 16 Juni 2014 - 21:47

    Astrid:

    Hee Daphne,

    Van je moeder gehoord dat je een blog bijhoudt, dus dit snel opgezocht op internet.
    Goed om te lezen dat je eerste indrukken positief zijn en dat je het naar je zin hebt.
    Je moeder was helemaal trots dat ze als eerste iets op je blog had geschreven. Voor je het weet gaat ze je nog stalken.

  • 16 Juni 2014 - 21:50

    Astrid:

    Raar, ik had meer geschreven maar is niet overgenomen bij het plaatsen.
    Wat ik dus nog schreef:
    We gaan zeker je blog volgen en zijn benieuwd naar je nieuw verslag.

    Liefs,
    Nico & Astrid

  • 19 Juni 2014 - 19:35

    Tosca:

    Hee moppie

    goed te lezen dat het zo goed naar je zin hebt moet wel zeggen dat ik jemis in de straat.
    Af en toe zag ik je nog nu helemaal niet maar vandaag een snapchat van je gehad dank je en je ziet er goed uit
    liefs en hoe je goed Tot horens liefs dikke knuf en kus

  • 22 Juni 2014 - 14:05

    Angelique Van Dorsselaer:

    Hoi Daphne, wel leuk zo'n blog. Ik hoorde het vanmorgen van je moeder die ook bij oma was. Het is hier ook mooi weer en hebben bij oma ook lekker buiten gezeten. Zoals je misschien wel al gehoord zult hebben ga ik in september ook op vakantie. Even een weekje voor mezelf naar het Zwarte Woud. We gaan met 4 vrouwen met de trein en morgen ga ik reserveren zodat we samen kunnen reizen. Ik heb er ook al zin in. Gelukkig heb jij het ook naar je zin. We gaan je zeker volgen.Geniet er maar lekker van. Groetjes van ons allemaal!

  • 27 Juni 2014 - 08:18

    Angela:

    Lieve Daphne,

    Fijn om te horen dat het goed gaat:)
    Als je tijd en zin hebt om te skypen, geef maar een belletje.
    detweeling21 is mijn skype profiel.
    Ik ga vanaf vandaag een weekje op vakantie maar daarna heb ik alle tijd om te kletsen! Heel veel succes daar! Kusjes Angela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal, Volg mijn avontuur in Frankrijk. Ik ben hier de komende 4 maanden als au-pair. Ik zal proberen zo vaak mogelijk een verslagje te typen voor jullie, maar natuurlijk kan ik niks beloven.

Actief sinds 10 Juni 2014
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 8098

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 31 December 2014

Werken als aupair in Frankrijk

Landen bezocht: