Grenoble - Reisverslag uit Saint-Égrève, Frankrijk van Daphne Seghers - WaarBenJij.nu Grenoble - Reisverslag uit Saint-Égrève, Frankrijk van Daphne Seghers - WaarBenJij.nu

Grenoble

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

29 Juli 2014 | Frankrijk, Saint-Égrève

Bonjour tout le monde!!

Vandaag weer een verslag uit Frankrijk, maar ook deze week weer vanaf een andere locatie. Ik ben mijn ´vakantie´ begonnen in Lyon. Dat konden jullie lezen in mijn vorige verslag. Afgelopen donderdag 24 juli zijn we (tante Caroline, haar dochter Elyne, Emmy, Cleo en ik) vertrokken richting Grenoble. Hier zijn we eerst naar de bar/restaurant gegaan van de andere oom (Laurent). Vervolgens zijn we naar zijn huis gegaan in Le Pont-de-Claix. Dat ligt zo´n 5 minuten onder Grenoble. Het huis was werkelijk prachtig. Helemaal nieuw en super modern. Mooi uitzicht op de Alpen en een mooie bijkomstigheid: een zwembad in de tuin. Gelukkig is het lekker weer geweest in de dagen dat we bij hem logeerde.
We zijn vrijdag naar een waterval geweest. Was een flinke wandeling er naar toe, maar het was de moeite waard. De waterval kwam van heel hoog in de bergen en kletterde heel hard naar beneden. Op sommige stukken was het rustiger en daar hebben we met de meisjes gespeeld in het water. Het was wel super koud, maar ze vonden het hartstikke leuk en stoer om over de rotsen in het water te klimmen.
Op zaterdag is de rest van de familie gekomen, behalve dan Derrick en Caroline want die hebben het op dit moment super druk op de camping. We hebben een poolparty gehouden en Laurent heeft lekkere cocktails gemaakt. Daarna nog lekker de bbq aan en lekker gegeten. ´s Avonds ging de muziek harder en we hebben met heel de familie gedanst en plezier gemaakt. Erg leuke familie en heel gezellig. De meisjes hadden het ook prima naar hun zin. Toen de meisjes op bed lagen, kwamen de flessen rum tevoorschijn. Ik heb 3 verschillende soorten geproefd. Amai, straf spul hoor, haha.
Ik kan gelukkig hun gesprekken goed volgen en ze vertelde me dat ze vinden dat ik alles goed kan begrijpen en zelfs ook goed Frans kan spreken. Toch wel een mooi compliment om te horen.
Op zondag hebben we eerst lekker op het gemakje gedaan en lekker van het mooie weer genoten en in het zwembad geweest. Nadat de meisjes ´s middags nog even hadden geslapen, zijn we vertrokken naar de opa en oma. Zij wonen in Saint-Egreve. Dit ligt 5 minuten boven Grenoble. Hier blijf ik totdat ik naar Nederland vlieg. De meisjes blijven hier dan nog 2 weken. Ik heb hier een eigen kamer, met douche en wc. Heerlijk lekker alles voor mezelf. De opa en oma wonen hier ook echt heel mooi. Het zijn aardige mensen en ze praten gelukkig langzaam, zodat ik het goed kan begrijpen.
Gister (maandag 28 juli) ben ik naar Grenoble geweest en heb ik de stad wat verkend. Guy (de opa) heeft me verteld hoe ik met de bus en tram in Grenoble moest komen. Ik kom het goed begrijpen en alles is ook goed gegaan. Het openbaar vervoer is hier helemaal niet duur. Verder werkt het vrijwel op dezelfde manier als in Nederland. Ik heb lekker gewandeld door de stad, maar ik vind de stad niet mooi. Het is een oude stad en niet modern. Daarnaast zijn er erg veel zwervers, om de haverklap wordt er aan je gevraagd of je geld hebt. Dat vind ik niet zo prettig. Desondanks de stad gezien en genoten van mijn vrije dag. Vandaag was het erg regenachtig en koud. Ja en wat doe je dan he? Juist! Shoppen. Ik ben naar een overdekt winkelcentrum geweest en heb daar lekker mijn dag doorgebracht. Het was erg druk, want het was de laatste dag van de sale.
Ik ben wel blij dat de meisjes nu hier blijven, todat ze weer naar huis gaan. Al dat verhuizen is toch vermoeiend. Het is natuurlijk wel leuk dat we alle familieleden hebben gezien, maar nu hebben ze wat vastigheid. De opa en oma vinden het heerlijk om te zorgen voor hun jongste kleinkinderen en ik heb het daarom wat rustiger. Ook niet verkeerd hoor. De meisjes zijn echt super lief. Als je naast ze op de bank zit, geven ze me ineens een kus en zeggen ze: Ik vind je lief Daphne. Echt zo schattig. En die glimlach op hun gezichtjes is prachtig.
Volgende week vlieg ik dus naar Nederland. Echt heel bizar. Ik heb heel veel zin om iedereen weer even snel te zien en natuurlijk heb ik ook enorm veel zin in Jeugd Vakantie Werk. Maar stiekem ga ik de meisjes heel erg missen denk ik. Ik heb al verteld dat ik naar Nederland ga voor 12 dagen en Emmy moest al huilen. Toen ik zei dat ik wel een cadeau mee zal nemen als ik terug kom naar Frankrijk, vond ze het oke.
Nou, volgende week schrijf ik nog een blog vanuit Grenoble, want ik verwacht dat ik nog leuke dingen ga doen hier. Opa heeft al verteld dat we nog een keer gaan picknicken in de bergen, met een gondel naar boven en naar een dierenpark. Ik laat me weer verrassen en geniet nog even van mijn laatste weekje hier in Frankrijk.

Tot volgende weeeeeeek

p.s. Als ik volgende week in Nederland ben ga ik alle foto´s op mijn pc zetten en dan plaats ik ze ook bij mijn blog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal, Volg mijn avontuur in Frankrijk. Ik ben hier de komende 4 maanden als au-pair. Ik zal proberen zo vaak mogelijk een verslagje te typen voor jullie, maar natuurlijk kan ik niks beloven.

Actief sinds 10 Juni 2014
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 8079

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 31 December 2014

Werken als aupair in Frankrijk

Landen bezocht: