Bezoek op de camping - Reisverslag uit Vézac, Frankrijk van Daphne Seghers - WaarBenJij.nu Bezoek op de camping - Reisverslag uit Vézac, Frankrijk van Daphne Seghers - WaarBenJij.nu

Bezoek op de camping

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

15 September 2014 | Frankrijk, Vézac

Hallo allemaal,

Het is inmiddels al weer 2 weken geleden dat ik een verslag heb geschreven. Er is in die 2 weken ook best wel veel gebeurd.
Allereerst zijn de meiden weer lekker naar school. Het dagelijkse ritme hebben we hier thuis weer te pakken. ´s Ochtends brengen Caroline en Derrick de meisjes zelf naar school. Ik kan dus elke ochtend lekker op mijn gemakje opstaan en het huis wat aan kant maken. Meestal zorg ik dat er ´s ochtends wasjes worden gedraaid, dat de kamers van de meiden fris en schoon zijn en dat het huis schoon is. Rond half 12 ga ik Cleo van school halen. Het is ongeveer 10 minuutjes wandelen naar de school. Thuis eten we dan lekker met zijn allen en Cleo gaat nog even anderhalf uur slapen. Daarna spelen we meestal nog even en rond 16.30uur ga ik samen met Cleo, Emmy van school halen. Omdat het nu nog steeds lekker weer is, gaan we na school altijd even zwemmen. De meiden kunnen lekker even ontspannen en spelen in het water. Hierna zijn ze meestal erg moe en kijken we een filmpje thuis en zorg ik dat ze wat kunnen eten. Als Derrick en Caroline ´s avonds klaar zijn met werken, dan leggen ze de meiden op bed en is de dag weer al om. Het is nog steeds bizar hoe snel alle dagen gaan. Echt ongelooflijk.
Vrijdag 5 September zijn mijn ouders gearriveerd op de camping. Erg leuk om ze weer te zien en dat zij ook kunnen zien hoe ik hier leef en woon. De meisjes wilden natuurlijk ook erg graag kennis met ze maken en ze kregen zelfs nog een cadeautje.
Op zondag en maandag zijn mijn vrije dagen en die heb ik dan ook volledig met mijn ouders doorgebracht. Op zondag 7 September zijn we samen naar een marktje geweest in St.Cyprien, hier 10 km vandaan. Het was een redelijk grote markt en we hebben er lekker rondgelopen. We hebben ons eten gekocht voor ´savonds en lekkere wijn meegenomen. Na de markt zijn we via een toeristische route naar Sarlat gereden waar we in de supermarkt nog wat boodschappen hebben gedaan. ´s Middags zijn we lekker naar het zwembad geweest en daarna lekker ons eten van de markt bereid. Op maandag hebben we een wandeling gemaakt richting Castelnaud. Dit is de route die ik altijd loop als ik ga hardlopen. In Castelnaud hebben we de beklimming gemaakt richting het kasteel. Helemaal bovenaan hebben we een lekker restaurantje opgezocht waar we op zijn Frans heerlijk hebben gelunched. Rond 19.00uur ben ik naar Bergerac gereden om Audrey en Davy van het vliegveld te halen. S middags had ik samen met papa hun tent al opgezet, zodat ze er gelijk in konden. Ik heb hun vliegtuig zien landen en niet veel later kwamen ze aangelopen. Echt super leuk om weer even met z´n allen bij elkaar te zijn. Helaas moest ik wel gewoon werken en kon ik niet veel activiteiten samen met hun doen.
Audrey, Davy, papa en mama hebben samen wat leuke uitstapjes gedaan. Ze hebben o.a. gekanoed, Sarlat bezocht, Rocamadour bezocht, naar de markt in Domme geweest en natuurlijk lekker gegeten en gedronken. Meestal als ik ´s middags met de meiden ging zwemmen, dan gingen hun ook allemaal mee en hadden we toch nog even een momentje samen.
Volgens mij hebben we allemaal erg genoten van de tijd hier. Audrey en Davy zijn vrijdags al weer naar huis gegaan. En papa en mama zijn vanochtend vertrokken. Gister heb ik samen met papa nog een fietstocht gemaakt en zijn we ´s avonds met zijn drieen nog lekker gaan eten in het restaurant op de camping. Erg gek dat ze nu weg zijn, maar ik vond het echt super dat ze langs zijn gekomen en de streek hier hebben gezien.
Komende week zal ik geen vrije dagen hebben. Derrick gaat namelijk een weekje zeilen met zijn vrienden en dan ben ik dus alleen met Caroline. En als zij werkt, moet ik er natuurlijk zijn voor de meiden. Geen probleem hoor, ik doe het immers met plezier.

Tot zover mijn verslagje weer. Hebben jullie trouwens gezien dat mijn blog al bijna 1000 keer is bekeken. Echt bizar, maar super leuk dat jullie mij volgen..

Groetjes en tot snel.....
Daphne

  • 15 September 2014 - 15:58

    Audrey:

    Hee zus!
    Weer een leuk stukje hoor. En of we genoten hebben, het was erg gezellig!
    Leuk om te zien waar je die maanden uitgehangen hebt.
    Leven als god(in) in Frankrijk is op jou in ieder geval zeker van toepassing!
    Geniet er nog lekker van en tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal, Volg mijn avontuur in Frankrijk. Ik ben hier de komende 4 maanden als au-pair. Ik zal proberen zo vaak mogelijk een verslagje te typen voor jullie, maar natuurlijk kan ik niks beloven.

Actief sinds 10 Juni 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 8109

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 31 December 2014

Werken als aupair in Frankrijk

Landen bezocht: