La fête pour les filles - Reisverslag uit Vézac, Frankrijk van Daphne Seghers - WaarBenJij.nu La fête pour les filles - Reisverslag uit Vézac, Frankrijk van Daphne Seghers - WaarBenJij.nu

La fête pour les filles

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

22 September 2014 | Frankrijk, Vézac

Bonjourrrr,

Hier weer een verslagje van mij. Het is nog steeds prachtig weer hier. Gek dat ik nog elke dag naar het zwembad ga terwijl het al bijna oktober is. Het weer is wel wat aan het veranderen hoor. Nog steeds erg veel zon en temperaturen rond de 24 graden. Maar er is wel wat meer bewolking en wind. Ook heeft het afgelopen week een paar keer goed geonweerd (gelukkig ´s nachts). De nachten worden ook wat kouder.
Vorige week maandag zijn mijn ouders naar een andere camping in Frankrijk vertrokken. Diezelfde dag zijn ´s middags de ouders van Derrick aangekomen. Voor de meisjes natuurlijk erg leuk dat opa en oma er weer zijn.
Woensdagmiddag is Derrick voor een weekje naar Nederland vertrokken om te gaan zeilen met vrienden op de Waddenzee. Dit betekende dus dat ik extra moet werken. Caroline doet nu alleen de camping en het restaurant en ik ben er voor de meiden. De meisjes begrijpen goed dat papa over een weekje terug komt en ze vinden het natuurlijk super leuk met alleen maar meiden in huis. We zeiden dan ook vaak: `C´est la fête, pour les filles`. We hebben´s avonds bijvoorbeeld een film gekeken met de meiden of lekker de muziek heel hard gezet en hard gedanst. Ook hebben we vrijdagavond lekker pannenkoeken gebakken. Dit vonden ze helemaal geweldig. We hadden zo´n kookplaat op tafel gezet, waarop je kleine pannenkoekjes kan bakken. Zo konden de meiden zelf ook helpen en was het super gezellig aan tafel. Ik vond het ook echt heerlijk, want Caroline had weer een of andere franse kaas tevoorschijn gehaald. Deze deden we dan op een pannenkoek leggen zodat die kon smelten. Ooooooh, dat was zoo lekker.
Deze week heb ik weer een cadeautje gegeven aan de meiden. Ik had uit Nederland schmink meegenomen. Hier vroegen ze al super lang om en nu eindelijk kregen ze het. Ze waren helemaal in de wolken. De meiden spelen heel vaak dat ze een jaguar of tijger zijn. Het was dus niet moelijk om te bedenken als wat ze geschminked wilden worden. Ik heb ze geschminked toen Caroline ´s avonds aan het werk was in het restaurant en toen ze thuis kwam van het werk, hebben de meiden haar natuurlijk laten schrikken. Lachen, gieren, brullen dus.
Zaterdagochtend was er in Castelnaud (5minuten verderop) een soort veemarkt. Er waren koeien, schapen, ezels, maar vooral paarden. En laten de meiden nou net helemaal gek zijn van paarden. Hun dag kon niet meer stuk toen ik vertelde dat we daar heen gingen samen met opa en oma. Ze hebben echt hun ogen uitgekeken. Alle dieren mochten ze aaien en er was een echte keuring voor paarden. Als klap op de vuurpijl hebben ze zelf nog een paar rondjes mogen rijden op een pony. Je had hun gezichtjes moeten zien, onbetaalbaar.
Gister (zondag) was eigenlijk mijn vrije dag, maar omdat Derrick er niet is heb ik extra gewerkt. ´s Ochtends ben ik wel lekker gaan hardlopen terwijl de meiden lekker bij opa en oma aan het spelen waren. Ik heb een nieuwe route genomen en heb ongeveer 70 minute gelopen, erg lekker maar wat was het warm in de zon. Daarna dus maar lekker even een frisse duik nemen in het zwembad. Aan het einde van de middag kwam Caroline de meiden brengen en heb ik nog even met hun gezwommen. Daarna heb ik lekker voor ze gekookt en zijn ze in bad geweest. Ze waren super lief, waarschijnlijk omdat ze wisten dat het eigenlijk mijn vrije dag was. Haha...
Vanmorgen ben ik op de fiets naar Marqueyssac geweest. Daar is een kasteel met een enorme tuin eraan. Je kan daar wel 10km wandelen in de tuinen. Het is daar echt prachtig en ik keek mijn ogen uit. Het kasteel ligt, zoals alle kastelen hier, boven op een berg. Je kan je voorstellen wat een mooie uitzichten ik heb gehad vanmorgen. Het was prachtig weer en je kon echt heel ver kijken. Ik heb zoveel mooie foto´s gemaakt. Ik ben daar tot ongeveer 13uur gebleven en daarna lekker geluched.

Stiekem, maar dan ook echt heel stiekem, ben ik al een beetje aan het aftellen om naar huis te komen. Omdat de meiden nu naar school gaan is er minder werk voor mij. Ook gaat straks het restaurant sluiten en zijn Caroline en Derrick ´s avonds ook vaker thuis. Ik heb wel al een datum besproken met Derrick en Caroline om terug naar Nederland te gaan. Ik ben terug in Nederland in het weekend van 17oktober. Dan begint hier en in Nederland de herfstvakantie. Ik kijk er naar uit om weer lekker thuis te zijn, maar jeetje ik moet nog niet denken aan het moment dat ik afscheid moet nemen van mijn twee lieve, schattige, ondeugende en gezellige franse meisjes.....

Au revoir et a bientot,
Bisous, Daphne

  • 22 September 2014 - 15:58

    Audrey:

    Ma soeur!
    Leuk stukje weer, nog ff lekker genieten en dan zien
    we je half oktober weer :)
    Liefs

  • 02 Oktober 2014 - 11:58

    Theo En Emelie:

    Leuk om wat van je te lezen. We hebben van je ouders wel gehoord dat je het naar de zin hebt. Was wel leuk zeker dat je familiebezoek kreeg. Vooral als je ver weg zit is het erg speciaal. Maar ik begrijp dat je binnenkort alweer terug in Hulst bent. Ga ja dan daar weer werk zoeken? Met ons gaat alles goed. We zijn vandaag 44 jaar getrouwd. Lang he? Nou Daphne nog 2 leuke weken. Groetjes Theo en Emelie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal, Volg mijn avontuur in Frankrijk. Ik ben hier de komende 4 maanden als au-pair. Ik zal proberen zo vaak mogelijk een verslagje te typen voor jullie, maar natuurlijk kan ik niks beloven.

Actief sinds 10 Juni 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 8100

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 31 December 2014

Werken als aupair in Frankrijk

Landen bezocht: