De meisjes zijn er weer!! - Reisverslag uit Vézac, Frankrijk van Daphne Seghers - WaarBenJij.nu De meisjes zijn er weer!! - Reisverslag uit Vézac, Frankrijk van Daphne Seghers - WaarBenJij.nu

De meisjes zijn er weer!!

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

25 Augustus 2014 | Frankrijk, Vézac

Bonjour tout le monde,

Hier weer een verslagje van mij uit het nog steeds warme en mooie Frankrijk. Morgen is het alweer een week geleden dat ik in de auto stapte en naar hier ben gereden. Lijkt alweer zo´n eeuwigheid en voel me hier al weer zo thuis.
Dinsdagavond dus aangekomen op de camping. Omdat de meisjes pas vrijdag zouden komen, had ik nog lekker twee daagjes om bij te komen. Woensdag heb ik dan ook heerlijk lekker lang uitgeslapen. De rest van de dag wat op mijn gemakje gedaan en lekker naar het zwembad geweest. Het was ook erg leuk om al het personeel weer te zien en bij te kletsen.
Donderdag ben ik met Luc (een engelse jongen die in de bar werkt) gaan fietsen. We zijn in de ochtend vertrokken en hebben zo´n 40 kilometer afgelegd. Gelukkig was het niet al te warm. Ik heb weer nieuwe en zee mooie plekjes in de streek ontdekt, waar ik zeker nog eens naar terug wil. Ook heeft Luc me meegenomen naar een Engels thea-house hier in de Dordogne. Erg grappig.
Vrijdag was het de dag dat de meisjes zouden komen. Ze zouden pas arriveren rond 16.00uur, dus ik heb sochtends een lekkere wandeling gemaakt en na de lunch heb ik nog even gezwommen. Toen ik even in het restaurant een ijsje aan het eten was, kwamen ze daar ineens aangelopen. Zo leuk om ze weer te zien. Ik kreeg van allebei een super dikke knuffel en ze waren blij om mij weer te zien. Echt super lief.
Nadat ze vrijdag lekker op tijd zijn gaan slapen, hebben we zaterdag lekker op het gemakje gedaan. Derrick en Caroline waren natuurlijk ook blij dat ze er weer waren en opa en oma zijn hier ook nog steeds. Ik heb samen me oma alle kleren van de meisjes opgeruimd en in hun kasten gelegd (oma koopt namelijk altijd de hele winkel leeg voor de meisjes). Verder hebben ze lekker gespeeld op de camping en hebben we nog even gezwommen.
Gister (zondag) was het dus mijn vrije dag alweer. Wel raar dat ik na 1 dag werken al weer vrij was. Ik had ook aan Caroline gevraagd of ik moest werken, in de ochtend of avond misschien. Maar het was niet nodig zei ze. Ik ben dan sochtends maar lekker gaan wandelen om even lekker weg te zijn van alle drukte. Opa en oma zijn er nog en ook een oom en tante zijn gearriveerd vandaag. Die blijven maar 1 nachtje, maar het is wel hectisch allemaal. ´s Middags ben ik toch maar even met de meisjes gaan zwemmen. Ze wilde zo graag en ik was toch al van plan te gaan. Ik heb ze dan maar even lekker meegenomen. Vond dat zelf ook wel leuk om even met ze alleen te zijn. En ze hebben genoten, want van hun papa hadden ze een nieuwe duikbril gekregen en mini-flippers. Zo grappig om ze te zien waggelen als eendjes haha. S avonds was er een volleyball toernooi op de camping en ik heb lekker meegedaan. Was erg leuk en gezellig.
Vandaag (maandag) ben ik vroeg opgestaan. Ik ben samen met Luc een heel eind gaan rijden. We zijn naar Padirac geweest. Daar heb je echt prachtige grotten. Ik heb nog nooit zulke mooie grotten gezien. Wow, heb mijn ogen uitgekeken. Prachtig. Eerst een hele wandeling naar beneden gemaakt en onderweg moest je een stukje met een bootje varen. Heel grappig en super om te zien. Omdat ik nu met mijn auto ben, kan ik verder weg dingen gaan bezoeken. Super leuk. Op de terugweg zijn we gestopt in Rocamadour. Misschien kennen sommige van jullie dit wel van de kaas. Ook dit stadje is weer erg prachtig en een geweldig mooi uitzicht. Omdat Luc mee mocht rijden met mij, heeft hij de lunch betaalt (super lief). En wat kan je nou beter eten in Rocamadour dan Rocamadour-kaas? Juist.. Dat hebben we dus ook gedaan. Heerlijk. Ik heb genoten van deze dag en bij thuiskomst natuurlijk nog even lekker in het zwembad.
Ik ben wel blij dat ik morgen weer lekker met de meiden kan spelen en leuke dingen doen. Ik heb namelijk nog veel knutselspulletjes meegenomen uit Nederland.

Ik heb met Emmy gepraat over dat ze zo moest huilen toen ik in het vliegtuig ging. Dat vond ze inderdaad niet zo leuk zei ze. Ik was toen erg verdrietig, zei ze. Nu vraagt ze ook elke keer als ik weg ga, waar ik naartoe ga. Ook zegt ze steeds, je blijft nu toch wel hier he voor heel lang?

Op de camping gaat het leven gewoon verder, maar het is nu al stukken rustiger dan vorige week. Ook deze week vertrekken er weer erg veel, vooral alle gezinnen met kinderen. Hopelijk blijft het in September ook nog lekker weer, dan blijft er wat volk naar de camping komen.

Ik zal zorgen dat ik snel fotos upload van de afgelopen week.

Groetjes aan iedereen en tot snellll

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal, Volg mijn avontuur in Frankrijk. Ik ben hier de komende 4 maanden als au-pair. Ik zal proberen zo vaak mogelijk een verslagje te typen voor jullie, maar natuurlijk kan ik niks beloven.

Actief sinds 10 Juni 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 8112

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 31 December 2014

Werken als aupair in Frankrijk

Landen bezocht: