Bijna ´op vakantie´ - Reisverslag uit Vézac, Frankrijk van Daphne Seghers - WaarBenJij.nu Bijna ´op vakantie´ - Reisverslag uit Vézac, Frankrijk van Daphne Seghers - WaarBenJij.nu

Bijna ´op vakantie´

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

13 Juli 2014 | Frankrijk, Vézac

Hallo allemaal,

Vorige week heb ik geen verslag geschreven, omdat ik niet zoveel bijzonders had meegemaakt die week en omdat ik er eigenlijk geen tijd voor had. Diegene die ook al eens lang in het buitenland geweest zijn, kunnen het vast wel beamen dat de tijd vliegt. Jeetje ongelooflijk dat ik hier morgen al weer 5 weken ben. De dagen gaan zo snel hier, het is echt ongelooflijk. Ik werk 5 dagen en voor ik het weet, is het weer al zondag en ben ik al weer vrij. Ik ben nog nooit langer dan 3 weken van huis geweest, maar tot nu toe heb ik het prima naar mijn zin en mis ik Nederland totaal niet. Natuurlijk mis ik familie en vrienden wel, maar ik heb absoluut geen heimwee. Gelukkig maar, want dat lijkt me geen pretje.
De afgelopen twee weken is het weer niet zo heel erg goed geweest. Veel bewolking en ook af en toe regen (gelukkig vooral ´s nachts). Maar als de zon doorbreekt is het behoorlijk warm. Natuurlijk heb ik al veel sproetjes, maar mijn benen zijn nog lekker hollands wit. Vanaf morgen wordt het prachtig weer met temperaturen gemiddeld boven de 33 graden. Dat wordt zweten en sproetjes kweken. Ik heb wel zin in het warme weer nu.
Waarschijnlijk ga ik komende woensdag met de meisjes op vakantie. We gaan eerst naar Lyon en daarna naar Grenoble. In totaal zal ik daar ongeveer drie weken doorbrengen. Ik heb er wel zin in hoor. Even het ´echte´ Franse leven meemaken en goed frans leren spreken. Hier maak ik natuurlijk ook deel uit van een frans gezin, maar hier is het vooral het campingleven wat overheerst. Als ik naar Lyon ga, maak ik echt deel uit van een frans gezin. Vorige week heb ik al even geskyped met de broer van Caroline. Hij woont in Lyon en daar ga ik met de meisjes heen. Hij heeft me het huis laten zien via Skype en vertelt over de omgeving. Leuk hoor, ik ben er benieuwd.
Ik heb hier op de camping veel sociale contacten. Vooral met het personeel dat hier werkt. Elke middag eten we samen en vaak zitten we ´s avonds nog wat te drinken in de bar. Ook ga ik wel eens hardlopen met iemand of maken we samen een uitstapje. Ook met de mensen die op de camping staan heb je makkelijk contact. Afgelopen week heb ik meegedaan met een volleyball-toernooi op de camping. Dat was erg leuk en je maakt zo met iedereen een praatje. Maar ook als ik met de meisjes over de camping wandel, heb ik snel aanspraak. Natuurlijk leeft het WK hier ook. Zeker nu het wat drukker is op de camping zit de bar ´s avonds goed vol. De wedstrijden van Nederland waren erg spannend, ook hier werd er meegeleefd hoor. Vanavond ga ik ook de finale kiijken met het personeel.
Afgelopen week ben ik op de fiets naar Chateau des Milandes geweest. Dat is het kasteel waar Josephine Baker heeft gewoond. Een prachtig kasteel met een mooi verhaal. Het hele kasteel is nog in de staat zoals zij het heeft achtergelaten. Het kasteel is een grote tentoonstelling van haar leven, kleding en optredens. Prachtig en indrukwekkend om dit kasteel te bezoeken.
Vandaag (zondag) ben ik weer vrij, maar helaas is het nu even niet zulk lekker weer. Mijn planning was om naar St.Cyprien te fietsen, daar is op zondag altijd een Franse markt. Maar ik ga niet 10 kilometer in de regen fietsen. Hopelijk is het vanmiddag beter weer en dan fiets ik misschien nog wel even naar La Roque-Gageac. Dat is een leuk dorpje iets verderop. Vanaf daar starten ook veel kanotochten.
Hopelijk kan ik jullie de komende weken op de hoogte houden van mijn Franse leven in Lyon en Grenoble. Ik weet niet hoe het allemaal zal verlopen daar en of ik ook veel voor de meisjes moet zorgen. Ik ga er natuurlijk wel vanuit, maar ik hoop ook daar wat van de omgeving te zien. En begin augustus ben ik in Nederland te vinden. Morgen ga ik mijn vliegticket boeken, dus dan laat ik het jullie wel weten.

Groetjes en tot snel allemaal

  • 13 Juli 2014 - 21:53

    René:

    Wat fijn te horen dat je het daar zo goed heb, ik mis jou wel hoor!!
    Ik liep gister in de ah en toen miste ik je vooral. ook al werk je er al een tijdje niet meer.
    Toch even je zien, knuffel geven even kletsen.
    Tot snel poppie. MISJEEE

  • 18 Juli 2014 - 22:54

    Marcel En Mary (de Buurtjes):

    Hoi Daphne

    Hoe is het daar allemaal met jou ?
    Hier is alles ok met ons.
    Ik heb gehoord van je pa en ma dat jij het daar ook goed naar je zin hebt.
    Allee veel weet ik niet meer te zeggen, het ga je goed daar,en tot binnenkort.

    Groetjes de buurtjes uit de Verdistraat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal, Volg mijn avontuur in Frankrijk. Ik ben hier de komende 4 maanden als au-pair. Ik zal proberen zo vaak mogelijk een verslagje te typen voor jullie, maar natuurlijk kan ik niks beloven.

Actief sinds 10 Juni 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 8128

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 31 December 2014

Werken als aupair in Frankrijk

Landen bezocht: